Pestka awokado – właściwości

Posted on

Cześć!

Ostatnio trochę tutaj było mnie mniej. Jednak wracam ponownie, bo chcę się podzielić z Wami moim nowym odkryciem. Wiele osób z Was zna awokado, ale nie jest do niego w 100% przekonanych. Ja też nie byłam, dla mnie było bez smaku i mdłe. Zraziłam się kilka razy, bo trafić na dobre awokado, to nie lada wyzwanie. Oczywiście, nie bedę Was namawiać do jedzenia, natomiast chcę Was zachęcić tym wpisem, że jednak warto je zakupić ze względu na jego wnętrze – czyli pestkę. Zastanawiam się, ile osób z Was za każdym razem, gdy obiera awokado, wyrzuca do śmieci pestkę – myślę, że 99% osób. Kochani, to wielki błąd!! To właśnie ta pestka jest bardziej wartościowa niż sam miąższ.

Właściwości prozdrowotne pestki 

O właściowościach samego awokado nie będę się długo rozpisywać, przedstawię Wam kilka dość istotnych korzyści ze spożywania pestek. Jednak chcę wspomnieć, że spożywanie awokado ma bardzo pozytywny wpływ na nasze zdrowie i ciało. Obniża poziom cholesterolu, reguluje ciśnienie krwi oraz wspomaga odchudzanie. Zawiera cenne witaminy A, B, C, E i K oraz żelazo, magnez, fosfor, miedź i potas. Zawiera duże ilości kwasu foliowego, dlatego kobiety w ciąży oraz starające się o dziecko, powinny uwzględnić je w swojej diecie. Zawiera najwięcej luteiny, która poprawia nasz wzrok.

Przejdźmy teraz do właściwości pestki, która zawiera między innymi:

  • Przeciwutlenicze ( aż o 70% więcej niż sam miąższ ),
  • Witaminy A i E ( wzmacniają nasze włosy oraz paznokcie),
  • Luteinę ( poprawienie naszego wzroku),
  • Błonnik ( zawiera bogate źródła błonnika rozpuszczalnego, który reguluje procesy trawienne oraz wspomaga procesy odchudzania),
  • Działa antybakteryjnie i antywirusowo.

Jeśli chcemy chronić naszą skórę przed przedwczesnym procesem starzenia się, to przede wszytkim powinniśmy sięgać po pestkę awokado, gdyż w niej znajdują się właśnie przeciwutleniacze. Właściwości antyoksydacyjne, dotyczą również mózgu, serca i wszystkich naszych tkanek, czyli całe ciało odczuwa pozytywny wpływ ze spożywania nasion awokado. Rozpuszczalny błonnik, o którym wcześniej wspomniałam, może nam pomóc przy problemach trawiennych, wspomaga pracę jelit i jest łatwo przyswajalny.

Oczywiście cudownych właściwości jest o wiele więcej, jednak chciałam wspomnieć o tych najbardziej kluczowych.

Jak jeść pestkę awokado?

To pytanie chyba od razu Wam się nasunęło, w jaki sposób można spożywać pestkę? Ja przedstawię najprostszy z możliwych sposobów na ,,przemycenie” jej w swoich posiłkach. Po oddzieleniu jej od miąższu, myjemy i pozostawiamy do wysuszenia na kilka dni. Następnie obieramy ze skórki i ścieramy ją na tarce ( najlepiej na małych oczkach). Powstały proszek przesypujemy do pojemniczka i teraz możemy dodawać go do prawie każdego dania. Proszek nie powinien drastycznie zmienić smaku dań, ale sam w sobie jest lekko gorzkawy. Ja dodaję go do kojtajli, na kanapki oraz jako ,,przyprawę” do mięsa, wówczas jest w ogóle niewyczuwalny. Staram się używać do wszystkiego, żeby moje posiłki były bardziej wartościowe.

Mam nadzieję, że teraz chętniej sięgniecie po awokado i będziecie ,,jeść” je w całości, korzystając przy tym z jego prozdrowotnych właściwości. Ciężko teraz jest mi określić, czy to głównie codzienne spożywanie awokado poprawiło moje wyniki krwi. Jednak uważam, że przy dłuższym spożywaniu moje zdrowie znacznie się poprawi! Tego i Wam życzę kochani 🙂 Buziaaaki!! :*

  • Share

2 Comments

  1. Laura Janik says:

    Wooow! Z tą pestką awokado to szok! 😄 awokado jem prawie codziennie – na kanapki, do sałatek, jako ‘fit nutella’, ale o pestce słyszę pierwszy raz i nigdy bym nie pomyślała 🤔😮 Wielkie dzięki za ten post! 😍😘

    1. subie.mum says:

      Cieszę się, że teraz będziesz na nią zwracać uwagę! O to chodziło, żeby czerpać z awokado jak najwiecej 🥑❤️

Leave a comment

Your email address will not be published.